Zin in Leren en Leven begint bij de juiste school

Katholiek Basisonderwijs Lanaken

Maak je klaar voor een kennismaking met de katholieke scholengemeenschap van basisonderwijs in Lanaken! We bestaan uit maar liefst vijf basisscholen en één autonome kleuterschool, verspreid over Lanaken en deelgemeenten. Ontdek hieronder onze 3 belangrijkste sterke punten.

Eenheid in verscheidenheid

In onze scholengemeenschap van zes unieke basisscholen omarmen we diversiteit als onze kracht. We geloven in het waardevolle samenspel van kwaliteiten, talenten en expertise van zowel leerlingen als medewerkers. Door elkaar te zien en te erkennen, bloeien we op tot een hechte gemeenschap waar iedereen kan schitteren.

Verbondenheid

Binnen onze scholengemeenschap en scholen streven we naar een diepgaande verbondenheid, gedreven door interactie en communicatie. Onze focus ligt op proactieve en verbindende communicatie, waardoor we samen groeien en bloeien. Door openheid en betrokkenheid creëren we een omgeving waarin elk individu gehoord en gewaardeerd wordt.

Gelijkwaardigheid

In onze scholen en scholengemeenschap staat gelijkwaardigheid centraal. We streven naar een omgeving waarin gelijkwaardigheid, respect, waardering, vertrouwen, openheid en veiligheid voor iedereen gegarandeerd zijn. Elk individu, van leerlingen tot medewerkers, wordt gewaardeerd en gehoord.

Empowerment

Binnen onze scholen en scholengemeenschap streven we naar empowerment door elkaar te inspireren en te versterken. We geloven dat leiderschap niet alleen energie geeft, maar ook energie genereert. Door elkaar te ondersteunen en te motiveren, creëren we een omgeving waarin iedereen kansen krijgt.

Samen winnen

In onze scholen en scholengemeenschap streven we naar gedeelde doelen, waarbij we verantwoordelijkheid en autonomie delen. We geloven in zelfsturing en kritische zelfreflectie als essentiële bouwstenen voor succes. Door heldere doelstellingen te stellen en processen nauwlettend te bewaken en op te volgen, werken we samen aan het bereiken van onze gemeenschappelijke visie. Want in onze gemeenschap geloven we dat we alleen samen winnen.